Werkwijze
Jouw doel is mijn doel
Ik heb maar één doel en dat is om je inzicht en overzicht te geven in je financiële situatie. In tegenstelling tot de meeste tussenpersonen en banken werk ik niet productgericht. Ook al is er sinds 1 januari 2013 een provisieverbod, de meeste aanbieders denken van oudsher in eerste instantie nog steeds aan het product en werken vervolgens in het adviesrapport hier naar toe. Ik analyseer eerst je situatie en adviseer je over je mogelijkheden. Een advies hoeft niet altijd te leiden tot een product. Mocht dit wel zo zijn, dan zoek ik de beste passende producten erbij. Ik bemiddel niet in deze producten, maar bekijk wel waar je deze het best vandaan kunt halen. Hierdoor blijf ik objectief en kritisch.
Duidelijkheid
Ik ben duidelijk en transparant. Ik geef je inzicht in de stappen van het adviesproces en vertel je van te voren wat het je gaat kosten. Ik werk op basis van een uurtarief en kan je op basis van mijn ervaring van te voren een vrij nauwkeurige inschatting geven van het aantal uur dat ik voor je aan de slag ben. Je kunt ook een vaste prijs met mij afspreken, dan weet je exact wat het je gaat kosten.
Nazorg
Ook na het afronden van het advies kun je bij mij terecht. Graag zelfs. Ik streef naar een langdurig contact met mijn klanten. Als ik aanvullende zaken voor je moet uitzoeken, dan kan het zijn dat ik hiervoor een vergoeding moet vragen. Verandert er iets in je situatie, dan kun je mij inschakelen voor een update. Omdat ik al je gegevens heb en je ingevoerd bent in mijn systeem, zijn de kosten van een dergelijke update beperkt.
Een aantal van mijn relaties wil deze nazorg graag vastleggen in een serviceovereenkomst. Je betaalt mij dan een vast bedrag per maand of per kwartaal. Hiervoor krijg je eens in de twee jaar een update en kun je mij bellen met vragen. Dat is wel zo prettig. Je weet waar je moet zijn met je vragen en je hoeft je niet bezwaard te voelen om mij te bellen.